Proslank eiwitdieet

Eiwitdieet Proslank

Onder deskundige begeleiding makkelijk en eenvoudig uw streefgewicht behalen met de gevarieerde gerechten van het Proslank eiwitdieet. Tijdens het dieet gaat u in vier verschillende fasen naar een normaal eetpatroon. Doordat de Proslank-maaltijden rijk aan eiwitten zijn blijft uw spiermassa behouden en gaat het lichaam energie uit haar vetreserves putten. Proslank-maaltijden zijn makkelijk te combineren met een gezinsleven omdat de bereiding weinig tijd in beslag neemt. Het dieet is een goede aanvulling op onze andere afslankmethodes en wellicht voor u een goede combinatie om het afslanken een extra boost te geven.

Wat is een eiwit?

Eiwitten zijn voedingsstoffen die we niet kunnen missen bij de opbouw, onderhoud en reparatie van onze lichaamsweefsels. Denk hierbij aan onze organen, spieren & huid. Daarnaast spelen eiwitten ook een grote rol bij ons afweersysteem en hormoonbalans.

Waar zitten eiwitten in?

Eiwitten vindt je in eieren, noten, paddenstoelen, peulvruchten, vis, vlees, zaden, pitten en zuivel. Het is in principe niet erg om te veel eiwitten te nuttigen, zeker niet als je wilt afvallen en daarbij veelvuldig, langdurig en intensief sport. Het eten van veel eiwitten geeft namelijk sneller een verzadigd gevoel waardoor je minder eet en ondersteunt je spieren. Bij baby’s en mensen met nierproblemen kan een eiwitoverschot echter wel schadelijk zijn voor de gezondheid.

Is er een verschil met een proteïne dieet?

Nee, een eiwitdieet is precies hetzelfde als een proteïne dieet. Er komen jaarlijks veel nieuwe dieetvormen bij waardoor het steeds minder overzichtelijk wordt. Bepaalde dieetvormen zijn in het begin een hype om vervolgens te verdwijnen, hierdoor gebruiken ze andere namen. Voor de consumenten is het soms lastig om de verschillende diëten uit elkaar te halen.